Vart tog våren vägen?

 

Den här bilden är tagen för ungefär ett år sen. Då mina föräldrar började prata om att de ville bygga hus. Nu blir det mer och mer som en sanning går upp för mig. Vi kommer att flytta. Det är dock inte till exakt den tomten där kortet är taget, utan en annan tomt, men inom samma område. Bostadskalkyler hit och möbeltittande dit och det börjar långsamt långsamt gå upp för mig att det kommer att inträffa en föränding. Hjärtat dunkar som besatt i min bröstkorg.

Jag kommer troligen inte att bo där den första tiden eftersom jag har sökt till Fridhems folkhögskola i Svalöv och jag håller på att färdigställa ansökningar till Skurup, Glimåkra och Österlen också. Så troligen kommer jag bo på någon av de folkhögskolorna och läsa skrivarlinjen där. Men jag vet ju inte...Och vart ska jag få pengar ifrån till att gå där? Jag sa till mamma att jag kanske får jobba ett år först för att få ihop pengar, men då sa hon "nej det ska du inte behöva", men jag undrar hur jag kommer klara det nu...
Och Champis, min sötaste sötaste kanin, kommer inte kunna följa med mig om jag flyttar till folkhögskola och min syster kan inte ta hand om honom sa hon..vad händer då?! Jag vill inte sälja honom.

Studenten närmar sig och det ska bli så himla skönt. Jag önskar bara att jag inte hade operaprojektet i skolan utan att jag kunde koncentrera mig på mitt projektarbete och hemtentan istället. Det vore så mycket skönare.

 

I går införskaffade jag en vårjacka. Den är mer svart i verkligheten. Blixten gör den inte riktigt rättvis, men ja. Jag trivs med den. Men var tog våren vägen? Nu är det ju grått och regnar igen. Jag vill ha sol. Orkar inte med mörker och ångest och depression längre. Jag gör inte det.

  


Jag var och såg Crucified Barbara på Debaser i torsdags och de var så jävla bra! De rockar som fan och om min ensemble i skolan hade spelat sådan musik hade jag varit överlycklig.
(Bilden är inte min, utan hämtad från internet, från rockfoto.se och tagen på konserten på KB som CB gjorde 05)

 

Veins of Jenna var förband till CB och även de var grymma.

Jag ska börja blogga mer.

Kommentarer
Postat av: Lilly

Nej, men nog på G igen. ;* Haha tredje gången gillt. Men den här gången ska det fan ta mig gå bra.<3

2009-03-24 @ 00:27:31
URL: http://sojealous.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0