Ett nytt år...

Nu har ett nytt år börjat. Ett nytt år som ingen vet någonting om. Kanske blir det ett jättebra år, eller ett jättedåligt år. Det vet man ju inte än. Men jag hoppas att det blir bra i alla fall. Men vad har då hänt det gågna året?

Det här skrev jag förra nyår om år 2008:

år 2008 vill/ska jag

~klippa mig
~se jonas gardell på konserthuset i malmö med petra <3
~se tegan and sara på KB i malmö med flickan <3

~fira ett halvår med sötnosen <3
~fira ett år med snyggingen <3
~värna om min flickvän, vänner, familj och mig själv
~träffa linda :)
~ge ut en diktsamling
~pierca näsan (hoppas jag inte blir utslängd)
~skriva lite varje dag (om det så bara är EN enda mening)
~pierca helix (hoppas jag inte blir utslängd)
~inte ta skit från någon
~fylla arton [359]
~börja trean

Ja, där är ju en del saker som jag faktiskt har gjort.
Men hur ser det ut mer ingående?


JANUARI: 
-Jag var fortfarande tillsammans med P, hade massa ångest, var skoltrött och ville börja på skrivarlinje redan då.
-Den 5 januari tog jag mig med P till Lund då det var glashalt överallt. Vi fick försöka ta oss fram genom Lund som Bambi på hal is. Pappa hämtade oss sen.
-Jag gjorde mamma ledsen många gånger

FEBRUARI:
-Skickade CV till posten för att försöka få sommarjobb
-Sa att jag aldrig skulle bli full
-BUP möten
-Besvikelser
-Tourning Tourso fotografering
-Gjorde slut med P

MARS:
-Tegan and Sara konsert på KB
-Ångest

APRIL:
-Ola Salo
-Kent
-Lasse Lindh lyssnade jag på hela tiden
-Plugg
-Klippte håret sådär kort & fick massa skäll av mamma
-Jag började skriva för Din Gata

MAJ:
-Dansuppvisning
-Ångest
-Känslor som att jag inte kan saker och ting
-Fika

JUNI:
-Ensamhet
-Rummet såg ut som ett bombnedslag
-Stranden
-Sams student
-Hultsfredsfestivalen <3

JULI:
-Förvirring
-Mardrömmar

AUGUSTI:
-Rädlsa att inte räcka till
-Mer förvirring
-Förälskelse i en kille över Internet

SEPTEMBER:
-Försök att hantera ångesten
-Slits mellan hopp och förtvivlan
-Trappa ner medicinen

OKTOBER:
-Sjukdomar runtomkring mig
-Mörker och grått
-Svart

NOVEMBER:
-Övningsköra mer
-Såg Jesus Christ Superstar
-Nationella prov

DECEMBER:
-Nedräkning till födelsedagen
-Otillräcklighet
-Piercing
-BRÅK om piercing
-Fika
-Längtan
-Ensamhet



I stora drag har mitt år 2008 varit sådär. Såhär vill jag att år 2009 ska bli:

- ta studenten
- ha sista mötet på BUP
- hitta en flickvän
- ta hand om mig själv
- börja jobba/ börja på skrivarlinje
- köpa en kamera
- se Jesus Christ Superstar
- strunta i vad folk tycker om mig
- handla nya kläder
- börja på gym
- träffa F
- ha jävligt roligt
- gå på klubb
- ge ut en diktbok



Jag hoppas verkligen det kan bli så också!

Här får ni några bilder från kvällen...

..  

-- 

--


Kommentarer
Postat av: Sam

Najsig bild på fyrverkeriet, tycker om mittenbilden ^^ Jag misslyckades nog totalt med det, failade på hela raketupplevelsen haha. Men det är en annan historia ;)



Och år 2009 ska bli bäst. :)

2009-01-02 @ 13:59:00
URL: http://prickigabanan.blogg.se/
Postat av: Sofias

åh tack. :) förra året failade jag totalt, för då visste jag inte om att det finns en sådan där raketinställning på min kamera. men nu gick det ^^

varför failade du?

2009-01-02 @ 23:15:12
URL: http://oceaneravord.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ahaha, hur kunde man se att du var flata innan man ens läst "hitta en flickvän"? Alltid kul med stereotyper :)

2009-02-07 @ 17:36:30
URL: http://nej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0